czwartek, 17 maja 2012

Moja Antena ARROW

Antena Arrow do łączności satelitarnych 2/70 cm

Materiały do tej antenki nabyłem w CASTORAMIE, hurtowni elektrycznej, no i wykorzystałem swoje dodatki. Acha stojak to z biedronki, kupiony dawno jakieś 3 lata temu ale z przeznaczeniem własnie do takiej antenki.
Inspirację pobrałem ze stronki kolegi Darka SP7DPT 

Materiały jakie użyłem to:
- rura kwadratowa o 15x15 (CASTORAMA)
- pręty aluminiowe fi 5mm  (CASTORAMA)
- śrubki podkładki oraz podkładki sprężynujące (CASTORAMA)
- Listwy zaciskowe dwurzędowe "16 kwadrat"  (jakaś hurtownia elektryczna w Inowrocławiu)


 

 
Kostka elektryczna dwurzędowa "12-tka" do przewodów 16 kwadrat. 
Z kostki będą nam potrzebne tylko elementy łączące mosiężne, śrubki są za krótkie do naszych celów.
Oczywiście zestaw śrubek, podkładek, podkładek sprężynujących. 
Pamiętajcie nie wyrzucajcie pojemniczków od śrubek , one przydadzą się później 
Przy moim zastosowaniu boomu z rury kwadratowej 15 x 15, śrubki M4x20 w zupełności wystarczą.


Poniżej kilka zdjęć pokazujących montaż uchwytów 
 




Jak widać na zdjęciach powyżej, zastosowałem po dwie podkładki na śrubę tak ażeby śruba delikatnie się wżarła w element mocowany. Niezastosowanie podkładek wiązało by się z koniecznością podpiłowania, czy też obcięcia części śruby.
Tak się dobrze złożyło, że element mosiężny z kostki ma też długość 15 mm co pokrywa się z boomem.

Mocowanie elementu w uchwycie można łatwo policzyc :
(Długość elementu (w mm)- 15mm)/2 = co daje nam odległość od końca elementu do początku uchwytu  mosiężnego.


 

Zdjęcie ukazuje nam zamontowany element dla 70 cm, uchwyt czeka na element na 2 m.

Widok na umocowany element na boomie.


Złożona antena na statywie fotograficznym.










Wspomniałem wcześniej o niewyrzucaniu pojemniczków, ja je użyłem w ten sposób jak powyżej


Na razie tyle, w przyszłości umieszczę jeszcze kilka zdjęć z pleneru :).
Jeszcze czekam na duplekser.  Również zamieszczę zdjęcia

25 maj 2012
Witam ponownie.
Otrzymałem od kolegi Macieja SQ4KOO, duplekser w wersji SMD.
Na stronie http://k0lee.com/duplexer.htm jest pełen opis tego duplekserka
Jest to wersja VE2ZAZ (ve2zaz.net)
Zdjęcie poniżej


Całość postanowiłem umieścić w obudowie aluminiowej. Obudowę kiedyś dostałem od znajomego w starym QRL'u, przeleżała w piwnicy ...hmmm dobre 8 lat :).






A całość jeszcze przed złożeniem wygląda następująco:

 
Jutro postaram się jeszcze umieścić zdjęcia z powierconego i złożonego wstępnie dupleksera.
Pozdrawiam 

28.05.2012
Witam.
Tak jak obiecałem wrzucam zdjęcia złożonego i przygotowanego do zamontowania na antenie dupleksera.
Zdjęcia poniżej:




I to na tyle na razie.
Pozdrawiam\



5 komentarzy:

  1. Ciekawe rozwiązanie. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Czy można zastosować również takie listwy https://www.asaj.pl/listwy-zaciskowe Chcemy przy montowaniu instalacji zastosować jak najlepsze akcesoria, aby mieć pewność, że nie trzeba będzie wymieniać sprzętu za kilka lat.

    OdpowiedzUsuń
  3. mam te produkty, które zakupiłam tu - mąż sam dał radę i jej jakoś podłączył

    fajny i pomocny blog :)

    OdpowiedzUsuń
  4. 38 year-old Engineer I Hedwig Becerra, hailing from Thornbury enjoys watching movies like Aziz Ansari: Intimate Moments for a Sensual Evening and amateur radio. Took a trip to Rock Art of the Mediterranean Basin on the Iberian Peninsula and drives a Esprit. przegladaj strone

    OdpowiedzUsuń